سالن سینمای تربت حیدریه پس از ۱۵ سال راه‌اندازی می‌شود
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی سالن سینمایی در این شهرستان پس از ۱۵ سال خبر داد.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: در حوزه شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه پروژه‌های مختلفی از دولت قبل تاکنون پیگیری شده است که یکی از مهمترین محورهای آن ارتقای دانشگاه‌های شهرستان بوده است و خوشبختانه در تمامی این حوزه‌ها تاکنون توفیقات بسیار مناسبی به دست آمده است که حاصل همکاری مناسب دولت قبل و فعلی بوده است.http://khosravisahlabadi.com/wp-content/uploads/1392092716535126217624632.jpg

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ارتقای دانشگاه علوم پزشکی شهرستان یکی از مهمترین تحولاتی بوده است که در این حوزه شکل گرفته است، این مکان ابتدا یک دانشکده بود که با پیگیری دوستان به دانشگاه تبدیل شد و زمینه ساز برکات بسیار مناسبی برای شهرستان بوده است.

خسروی تاکید کرد: این ارتقا هم در بحث هیئت علمی رخ داد و هم در بحث گسترش تعداد اعضای هیئت علمی، به نحوی که 9 رشته مرتبط با علوم پزشکی با امکانات و تجهیزات کافی به این دانشگاه اضافه شد و تعداد 40 پزشک متخصص نیز جذب دانشگاه و 156 دانشجو نیز از سراسر کشور به این دانشگاه ورود پیدا کردند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین 18 عضو هیئت علمی نیز در دانشگاه این شهر فعال شدند.

خسروی با اشاره به کمک‌های وزارت بهداشت برای ارتقای این دانشگاه تاکید کرد: فقط در یک قلم از کمک‌های وزارت بهداشت، تعداد 20 دستگاه آمبولانس مجهز و یک اتوبوس آمبولانسی پس از ارتقا به این دانشگاه اختصاص پیدا کرد که تمامی این موارد فقط بخشی از برکاتی است که به دانشگاه اختصاص یافت.

وی گفت: مشابه همین مسئله در وزارت علوم و دانشگاه‌های دولتی شهرستان نیز شکل گرفت و مجتمع دانشگاهی شهرستان به دانشگاه دولتی ارتقا پیدا کرد و در این حوزه 10 رشته ارشد در رشته‌های مختلف فعال شد و برای نخستین بار آزمون دکتری 12 شهرستان نیز در تربت حیدریه برگزار شد و از نظر هیئت علمی و تعداد دانشجویان نیز گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه شهرستان برداشته شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری حدود 10 همایش علمی و پژوهشی پس از این اقدام بیان کرد: همایش صنعت ابریشم، نکوداشت ابوسعید ابوالخیر، غذای سالم و نکوداشت استاد قهرمان تنها بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

پارک علم و فناوری در تربت حیدریه راه‌اندازی می‌شود

خسروی با اشاره به راه اندازی پارک علم و فناوری در شهرستان تربت حیدریه تاکید کرد: یکی از اقدامات دیگر در این حوزه مربوط به پارک علم و فناوری شهرستان است که شعبه اصلی آن در مشهد فعال است و اعتبارات آن نیز قرار است از طرف وزارت علوم تامین شود، البته هنوز مشخص نیست این پروژه چه میزان اعتبار لازم دارد اما آنچه قطعی است این است که این پروژه تا پایان امسال در شهرستان تربت حیدریه راه اندازی می‌شود و یکی از مهمترین برکات راه اندازی این مجموعه این است که امکان کاربردی شدن تحقیقات فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین پژوهشکده زعفران در شهرستان فعال شده است و برای آن نیز 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، این پژوهشکده ابتدا تحت نظر دانشگاه فردوسی مشهد بود اما از زمانی که تحت نظر دانشگاه شهرستان قرار گرفت دامنه فعالیت آن افزایش پیدا کرده است و امسال نیز دارای ردیف اعتباری خاصی است و دارای هیئت علمی نیز شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه نیز شاهد اتفاقات مثبتی بوده‌ایم و در سال گذشته 9 رشته در قسمت کارشناسی ارشد به این دانشگاه اضافه شد که با موقعیت علمی شهرستان انطباق دارد.

خسروی در ارتباط با فعالیت دانشگاه فرهنگیان نیز بیان کرد: این دانشگاه در شهرستان‌های تربت حیدریه، سبزوار، نیشابور و مشهد فعال است و در حال حاضر حدود 700 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تربت حیدریه مشغول به تحصیل هستند و بیش از 70 نفر از فرهنگیان شهرستان در آن تدریس می‌کنند.

مجتمع فرهنگی تربت حیدریه پس از 8 سال تکمیل نشده است

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجتمع فرهنگی شهرستان تربت حیدریه از 8 سال قبل عملیات عمرانی آن آغاز شده است و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما هنوز تکمیل و تجهیز نشده است، این مجتمع توسط وزارت راه و شهرسازی عملیات عمرانی خود را آغاز کرد، اخیرا در جلسه‌ای که با وزر محترم ارشاد اسلامی داشتیم عنوان شد که شهرستان تربت حیدریه قبل از انقلاب دو سالن بزرگ سینمایی داشته است و الان 15 سال است که از نعمت سینما محروم است و پس از سفری که معاون وزیر ارشاد به استان داشتند بنا شد که احداث این مجتمع فرهنگی از وزارت راه و شهرسازی به وزارت ارشاد منتقل شود و در قالب ماده 180، امسال حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است و قرار شد وزارت ارشاد نیز در این زمینه به ما کمک کند تا این مجتمع فرهنگی امسال به مرحله نهایی برسد، بنده بسیار امیدوار هستم تا با جدیت آقای کاراندیش، معاون محترم وزیر ارشاد که خود نیز خراسانی هستند این مجتمع تا پایان امسال راه اندازی شود و ان شاء‌الله امسال وضعیت مطلوبی پیدا کند.

خسروی تاکید کرد: بحث دیگر ما راه اندازی سینمای شهرستان تربت حیدریه است، در این مسئله انجمن سینمای جوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ورود پیدا کرده است و قرار شده است تا یکی از سالن‌های سینمایی شهرستان تا یک ماه آینده تجهیز شود و در صورت اتفاق افتادن تربت حیدریه پس از 15 سال تا یک ماه آینده صاحب سینما می‌شود.

استادیوم ورزشی تربت حیدریه تا بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به اقدام صورت گرفته برای گسترش فضاهای ورزشی در شهرستان تربت حیدریه تاکید کرد: در بحث فضاهای ورزشی جلسه‌ای با وزیر محترم ورزش و جوانان برگزار شد و به لطف پروردگار و قول مساعد ایشان قرار شد استادیوم 5 هزار نفری شهرستان که دارای پیشرفت فیزیکی بسیار مناسبی بوده است تا پایان بهمن ماه به بهره برداری برسد و دو میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار نیز برای آن اختصاص پیدا کرده است، همچنین با تلاش‌های سردار نقدی بیش از 20 سالن و سوله ورزشی در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین با کمک خیرین نیک اندیش شهرستان یک سالن بسیار مجهز ورزشی امسال به بهره‌برداری رسید و جوانان شهرستان می‌توانند از آن استفاده کنند.

خسروی گفت: مجموعه ورزشی دیگری نیز با کمک فرماندهی گروه توپخانه 61 محرم در منطقه شهرک ولیعصر شهرستان در حال تجهیز و راه اندازی است که شامل مسجد، آمفی تئاتر و سالن‌های ورزشی است، بخشی از خدمات این مجموعه در حال حاضر افتتاح شده است و بزرگترین مرکز همایش‌ها و سالن‌های پذیرایی نیز در آن به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: یک مجموعه بزرگ آبی نیز ویژه بانوان و آقایان شهرستان با کمک خیرین در منطقه پیشکوه ساخته می‌شود و به احتمال زیاد تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمرانی و راه سازی تاکید کرد: در دوسال اخیر 40 روستای شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، در بحث راهسازی نیز راه اصلی تربت حیدریه مشهد تا مه ولات آسفالت شده است و قطعه دیگری نیز قرار است با مساعدت وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شود و مشکل زائرانی که از جنوب کشور برای زیارت حرم رضوی مشرف می‌شوند حل شود.

گشایش اعتبار نیروگاه 500 مگاواتی تربت حیدریه انجام شده است

خسروی تاکید کرد: پروژه نیروگاه 500 مگاواتی شهرستان حدود 8 سال است که به بهره برداری نرسیده است و اخیرا گشایش اعتباری برای آن انجام شده است که 40 درصد مشارکت از طریق مپنا و 60 درصد دیگر نیز از طریق بخش خصوصی صورت می‌گیرد و امیدوارم این پروژه نیز امسال وضعیت خوبی پیدا کند.

 

وی افزود: در پروژه فولاد تربت حیدریه نیز بانک ملی و بنیاد مستضعفان ورود پیدا کرده‌اند و مقدمات ساخت گندله و کنسانتره در خواف فراهم شده است و امیدواریم به این تعهد عمل کنند، مجموعه فولاد بخش رخ نیز به بخش خصوصی واگذار شده است و از فاینانس چین گشایش lc داشته است اما نمی‌توان زمان مشخصی را برای بهره‌برداری از آن مشخص کرد.

خسروی گفت: در مورد بیمارستان امام حسین(ع) نیز سال گذشته 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نگرانی‌های مردم شهرستان‌های مه ولات و فیض آباد، بحث آب شرب است که ستادی وزِه برای پیگیری این مسئله تشکیل شده است و امسال آب فیض آباد به مرحله نهایی می‌رسد و از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

خسروی گفت: همچنین در بیمارستان رازی که تحت پوشش تامین اجتماعی است مرکز تخصصی جراحی چشم راه اندازی شده است و امسال نیز بیمارستان 32 تختخوابی زاوه به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص 4 میلیارد اعتبار به فرودگاه تربت حیدریه

وی بیان کرد: فرودگاه یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان است و 4 میلیارد تومان برای آن در سال گذشته اختصاص پیدا کرد و پیمانکار خوبی نیز برای آن پیدا شده است و حدود یک ماه است که کار را شروع کرده است و براساس اعتبارات امسال لاین ورودی و فرود هواپیما آسفالت می‌شود، در بحث ریلی نیز قطار تربت حیدریه به مشهد راه اندازی شده است که کمک بسیار زیادی به دانشجویان می‌کند.

خسروی عنوان کرد: در مورد بحث ابریشم نیز باید عنوان کرد که 75 درصد آن در بایگ تولید می‌شود و 2500 کارگاه در این زمینه فعال هستند و باید حمایت تسهیلات بانکی از آنها انجام شود زیرا بسیاری از آنها در حال حاضر تعطیل شده‌اند، همچنین در مورد بحث زعفران نیز باید صندوق حمایت از تولیدات کشاورزی فعال شود تا زعفران ایران به اسم اسپانیا در دنیا عرضه نشود.





تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 414
بازدید کل : 110153
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت